Visitors

http://www.geovisites.com/pt/directory/artes_artes-plasticas.php

16 Ağustos 2014 Cumartesi

SU'lu Bir Yazı...

Yıllar önce bağımızda eski zamanlarda açılmış derin bir su kuyusu vardı. Suyu derinden geldiği için yazın en sıcak günlerinde bile buz gibi olurdu. Bazen bağımıza gelen misafirler bu sudan içtiklerinde burun kıvırır, suyun sert ve yavan olduğunu söyleyerek suyu beton sergiye doğru serperdi. Kuyu suyumuzu beğenmeyenler ve "içemeyenler" için bir köşede yukarıdaki komşu bağın sarnıcından doldurulmuş bir bidon suyu hazır bulundururdu annem. Ben çok kızardım böyle söyleyenlere, bağ yerinde suyu beğenmeyenlere... "Su bu kadar kötü olur mu hiç? Burada, bağda böylesine güzel bir su varken beğenmemek neden? Gün gelip susuz, insanlar bir damla suya muhtaç kalınca bu suyu mumla aramazlar mı?" derdim. Suyumuzu beğenmeyenlere sitemlerimi ve üzüntümü kendimce dile getirirdim ama onlar "büyüklerimiz" olduğu için pek önemsemez, koyu sohbetlerine dönerlerdi...
Kurak ve sıcak giden yazla birlikte pek çok şehirde su sıkıntısı baş göstermeye ve yetkililerin su tasarrufu konusundaki açıklamaları sık sık gündeme gelmeye başladı. Herkesin kendine göre bir tasarruf uygulaması vardır elbet... Her meyve ve sebze yıkadığımda, bulaşıkların durulama sularını ince bir süzgeçten geçirerek balkon, merdiven yıkamaları ve tuvalet için biriktiriyorum. Yeşil sebzeleri yıkarken en ince kırıntısının bile özelliklere tuvalete gitmemesi için ince süzgeçten bir iki defa geçiriyorum kullanılmış suyu... Çamaşır makinasının son durulama suyu da bu tür temizlikler için çok iş görüyor... Bir iki saatlik su kesintilerine tahammül edemediğimizde suyu nasıl da hunharca kullandığımızı düşünerek bu tasarruf tedbirlerini daha da arttırmak gerektiğini düşünüyorum.
Son yıllarda yerlerinden ve yurtlarından edilen, dağlara kaçmak zorunda bırakılmış, açlıktan özellikle de susuzluktan ölen, güneşi söndürülmüş insanları gördükçe, düşüncesizce kullanıp boşa harcadığımız ne varsa hayıflanmadan geçemiyorum. Kullandığımız suyun faturasını ödemekle iş bitmiyor. Nasılsa parasını ödüyorum diyerek suyu boşa akıtmak, gereksiz yere harcamak da kabul edilir değil.
Bu sıcak yaz günlerinde, lavaboda ellerimizi yıkarken fazladan akıttığımız suyu, öte yandan da susuzluktan boynunu bükmüş güzel bir çiçeği düşünüyorum. Sonra kuruyan barajları... Belki çok fazla abartıyorum her şeyi... Belki gereksiz şeyler yazıyorum kimine göre ama sonuç olarak duyarsız olmak bizlere hiç yakışmıyor, burada dile getirip, dikkat çektiğimiz ama hayata geçirmediğimiz, umursamadığımız, sırf bir kaç beğeni alabilmek uğruna olan göstermelik paylaşımlarımız da......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder